Terug naar overzicht
± min

Whiplash letsel... je zal het maar overkomen!

Het komt regelmatig voor dat met mensen met een whiplash de draak wordt gestoken. Iedereen herinnert zich nog wel het reclamespotje van Centraal Beheer Achmea waar Neerlands bekendste strafpleiter van achteren wordt aangereden met een minimale schade. Hierbij grijpt hij direct naar zijn nek. Dit beeld hebben veel verzekeraars. Verzekeraars zullen het zeker niet hardop durven zeggen, maar whipalshpatiënten zijn voor hen een doorn in het oog. Ze doen er alles aan om meer grip op deze groep slachtoffers te krijgen, die ze (onderling) soms 'aanstellers' of zelfs 'fraudeurs' noemen.

Vaak gaan verzekeraars meer de verwijtende tour op en stellen zogenaamde experts aan om whiplash slachtoffers thuis te bezoeken. In het begin zijn ze heel vriendelijk en meelevend en alles lijkt te kunnen. Maar dit wordt vrijwel altijd gedaan om zo ingang bij het slachtoffer te krijgen voordat deze zich in verbinding heeft gesteld met een eigen deskundige belangenbehartiger. Zij proberen zo informatie te verzamelen, die veel slachtoffers in beginsel als 'onschuldig' betitelen, maar in een later stadium tegen zich gebruikt zien worden. Een drukke baan, scheiding of verlies van een naaste of dierbare, zijn voor veel verzekeraars voeding voor heftige discussies. De nekklachten of hoofdpijnklachten die een slachtoffer heeft zouden wel eens van de drukke baan, of het nog onverwerkt rouwproces kunnen komen of de onverwerkte scheiding. U begrijpt dat de zo onschuldige mededeling u kan verrassen. Ga nooit alleen met een verzekeraar om de tafel. Laat u altijd bijstaan door een eigen letselschade deskundige. Bel ons op 0800 - 0112 ...wij helpen u kosteloos verder!

Het meest in het oog springende probleem bij een whiplash letsel zijn natuurlijk de klachten, maar evenzo het 'onbekende'. De klachten zijn niet te objectiveren; met andere woorden, de klachten kan je vrijwel nooit concreet aantonen middels bijvoorbeeld een röntgenfoto of iets dergelijks. De klachten zijn ook niet of nauwelijks meetbaar. Met andere woorden, het kost vaak veel moeite verzekeraars van de juiste waarde van de klachten te overtuigen. Laat u daarom ook altijd bijstaan!

Als slachtoffer krijg je naast problemen die veel verzekeraars opwerpen, vaak ook te maken met onbegrip van naasten. Immers aan de buitenkant ziet men niets aan een whiplashslachtoffer. Als een slachtoffer na eindelijk een goede dag weer een slechte dag heeft, wordt de term 'aansteller' al snel uit onbegrip in de mond genomen. Soms wordt een slachtoffer binnen zijn omgeving nog eens het slachtoffer. Een onwenselijke situatie.

Een oplossing zullen wij ook niet één-twee-drie kunnen aandragen, maar met deze toelichting hopen we op wat meer begrip bij de professionele wereld om ons heen en onze naasten.

Bel ons gerust voor hulp! 0800 - 0112 (gewoon lokaal tarief!)